Zwroty (odstąpienie od umowy)
- Prawo odstąpienia:
Zgodnie z obowiązującymi przepisami (ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta), Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od momentu otrzymania towaru – bez podawania przyczyny. - Sposób złożenia oświadczenia:
Aby skorzystać z prawa odstąpienia, należy przesłać Sprzedawcy oświadczenie (np. mailowo na adres: sklep@elamo.pl, lub listownie na adres:
ELAMO Elżbieta Pająk
Wysoka Głogowska 611A,
36-060 Wysoka Głogowska).
Można skorzystać z wzoru formularza odstąpienia (dostępnego w Regulaminie lub do pobrania na stronie Sklepu), ale nie jest to obowiązkowe. - Termin zwrotu towaru:
Klient ma obowiązek odesłać towar niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Bezpośrednie koszty przesyłki zwrotnej ponosi Klient, o ile Sprzedawca nie postanowi inaczej. - Zwrot płatności:
Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Klienta płatności (w tym koszty dostarczenia towaru w wysokości najtańszego oferowanego sposobu dostawy) niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem do czasu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. - Wyłączenia:
Prawo do odstąpienia nie przysługuje m.in. w odniesieniu do towarów wykonanych na indywidualne zamówienie Klienta, szybko psujących się czy zapieczętowanych ze względów higienicznych (jeżeli opakowanie zostało otwarte). Szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie.
Reklamacje (wady towaru / rękojmia / gwarancja)
- Zgłoszenie reklamacji:
Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia towarów bez wad. W przypadku wykrycia wady fizycznej lub prawnej, Klient może złożyć reklamację z tytułu rękojmi (niezależnie od gwarancji producenta).
Reklamację należy przesłać mailowo na adres: sklep@elamo.pl lub listownie na adres:
ELAMO Elżbieta Pająk
Wysoka Głogowska 611A,
36-060 Wysoka Głogowska - Procedura:
Prosimy o dołączenie do przesyłki dowodu zakupu (faktury lub paragonu) oraz wypełnionego formularza reklamacji (dostępnego na stronie Sklepu).
Towar należy odesłać przesyłką ekonomiczną na powyższy adres. Przesyłki pobraniowe nie będą odbierane. - Rozpatrzenie reklamacji:
Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni od dnia otrzymania towaru przez Sprzedawcę.
W przypadku uznania reklamacji, towar zostanie naprawiony, wymieniony lub – jeżeli nie będzie to możliwe – Sklep dokona zwrotu wartości zakupionego produktu wraz z kosztami odesłania reklamowanego towaru. - Wyłączenia i dodatkowe informacje:
Niewielkie różnice w wyglądzie (spowodowane np. ustawieniami monitora) nie stanowią podstawy reklamacji. Jeżeli reklamacja okaże się nieuzasadniona (np. z winy użytkownika), wszelkie koszty ponosi Klient.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów
Konsument może skorzystać m.in. z pomocy Miejskiego (Powiatowego) Rzecznika Konsumentów, mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową czy Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie UOKiK oraz w pełnym Regulaminie Sklepu.
Dokumenty do pobrania
Uwaga: Szczegółowe informacje (w tym pełna lista wyjątków i zasady odpowiedzialności) znajdują się w Regulaminie Sklepu. W razie pytań prosimy o kontakt:
Email: sklep@elamo.pl
Telefon: 511 231 469