Zwroty (odstąpienie od umowy)

  1. Prawo odstąpienia:
    Zgodnie z obowiązującymi przepisami (ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta), Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od momentu otrzymania towaru – bez podawania przyczyny.
  2. Sposób złożenia oświadczenia:
    Aby skorzystać z prawa odstąpienia, należy przesłać Sprzedawcy oświadczenie (np. mailowo na adres: sklep@elamo.pl, lub listownie na adres:
    ELAMO Elżbieta Pająk
    Wysoka Głogowska 611A,
    36-060 Wysoka Głogowska).
    Można skorzystać z wzoru formularza odstąpienia (dostępnego w Regulaminie lub do pobrania na stronie Sklepu), ale nie jest to obowiązkowe.
  3. Termin zwrotu towaru:
    Klient ma obowiązek odesłać towar niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Bezpośrednie koszty przesyłki zwrotnej ponosi Klient, o ile Sprzedawca nie postanowi inaczej.
  4. Zwrot płatności:
    Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Klienta płatności (w tym koszty dostarczenia towaru w wysokości najtańszego oferowanego sposobu dostawy) niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem do czasu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
  5. Wyłączenia:
    Prawo do odstąpienia nie przysługuje m.in. w odniesieniu do towarów wykonanych na indywidualne zamówienie Klienta, szybko psujących się czy zapieczętowanych ze względów higienicznych (jeżeli opakowanie zostało otwarte). Szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie.

Reklamacje (wady towaru / rękojmia / gwarancja)

  1. Zgłoszenie reklamacji:
    Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia towarów bez wad. W przypadku wykrycia wady fizycznej lub prawnej, Klient może złożyć reklamację z tytułu rękojmi (niezależnie od gwarancji producenta).
    Reklamację należy przesłać mailowo na adres: sklep@elamo.pl lub listownie na adres:
    ELAMO Elżbieta Pająk
    Wysoka Głogowska 611A,
    36-060 Wysoka Głogowska
  2. Procedura:
    Prosimy o dołączenie do przesyłki dowodu zakupu (faktury lub paragonu) oraz wypełnionego formularza reklamacji (dostępnego na stronie Sklepu).
    Towar należy odesłać przesyłką ekonomiczną na powyższy adres. Przesyłki pobraniowe nie będą odbierane.
  3. Rozpatrzenie reklamacji:
    Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni od dnia otrzymania towaru przez Sprzedawcę.
    W przypadku uznania reklamacji, towar zostanie naprawiony, wymieniony lub – jeżeli nie będzie to możliwe – Sklep dokona zwrotu wartości zakupionego produktu wraz z kosztami odesłania reklamowanego towaru.
  4. Wyłączenia i dodatkowe informacje:
    Niewielkie różnice w wyglądzie (spowodowane np. ustawieniami monitora) nie stanowią podstawy reklamacji. Jeżeli reklamacja okaże się nieuzasadniona (np. z winy użytkownika), wszelkie koszty ponosi Klient.

Pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów

Konsument może skorzystać m.in. z pomocy Miejskiego (Powiatowego) Rzecznika Konsumentów, mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową czy Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie UOKiK oraz w pełnym Regulaminie Sklepu.

Dokumenty do pobrania

Uwaga: Szczegółowe informacje (w tym pełna lista wyjątków i zasady odpowiedzialności) znajdują się w Regulaminie Sklepu. W razie pytań prosimy o kontakt:

Email: sklep@elamo.pl
Telefon: 511 231 469